11 miles
Descent
2,380 ft
High Point

Najkratší z našich troch cyklookruhov je dlhý do 20km, ale zážitok z prostredia, ktorým prechádza, sa vyrovná aj s najdhším okruhom.
Značený a aj zjazdný je samozrejme obojsmerne, ale odporúčaný smer sme zvolili: Záhrb - Hájenka - Stará Huta - Chotár - Sedlová cesta - Viničná cesta - Borina. Hodnotíme ho ako stredne náročný na kondíciu, ale bez problémov ho zdolajú aj netrénovaní cyklisti, ktorých nejaký kopček neodradí.
Od štartu pri nákupnom stredisku ideme spoločne s červeným okruhom až po prvý cykloturistický smerovník na Záhrb, kde schádzame z asfaltovej cesty a odbáčame do prava na Starú Hutu. Táto lesná cesta ide takmer po vrstevnici a po chvíle točenia pedálmi sa dostávame na Hájenku, kde po pravej ruke počujeme žblnkotať Starohutský potok. Jeho dolinou stúpame popod Vráblikovu skalu po lesnej ceste až do Starej Huty, kde nás čaká zjazd až ku hlavnej ceste. Po chvíli šliapania po asfalte sa dostávame k náučnému chodníku Vojšín, s odbočkou na Starohutský vodopád, národná prírodná pamiatka. Kúsok treba k vodopádu potlačiť, nakoľko je to turistický chodník, ale za ten pohľad to naozaj stojí. Vrátime sa naspäť ku hlavnej ceste a pokračujem do prava na náš zelený cyklookruh. Tesne nad Starou Hutou schádzame z asfaltu, míňame rampu a stúpame nad Starohutský vodopád, kde sme sa pred chvíľou zastavili. Cesta ponad vodopád pokračuje príjemným stúpaním dolinou Skleného potoka až na Chotár.
Tu sa náš zelený okruh stretáva s modrým a ak chceme, tak sa môžme napojiť aj na červený okruh, ak prejdeme 300m po modrej cykloznačke.
Ak nie, tak zelený okruh pokračuje spoločne s modrým, technicky náročným zjazdom dole Sedlovou cestou, kde ale pod Viničným vrchom odbáčame do prava na vrstevnicu, prechádzajucu krásnym horským prostredím. Po chvíle sa dostávame k civilizácii na Viničnej ceste a nasleduje zjazd po asfalte dole Borinou a po chvíle míňame Farský kostol narodenia Panny Márie a smerujeme na Námestie slobody.

Local Trail Association
OZ Pedal (www.ozpedal.sk)
Please consider joining or donating to the local riding association to support trail development & maintenance.
donate to earn trail karma!